Kampania społeczna Funduszy Norweskich / Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego.
Stworzenie angażującej kampanii społecznej, uświadamiającej, jaki charakter mają projekty wspierane przez Fundusze Norweskie w Polsce.
„Siłacze Społeczni” to wykreowana na potrzeby kampanii koncepcja społecznego angażowania się.
Silniejszy powinien pomagać słabszemu. Każdy z nas może być „siłaczem”, gdyż w społeczeństwie zawsze są ci „słabsi”.
Piotr Małachowski, lekkoatletyczny Mistrz Świata i dwukrotny srebrny medalista olimpijski w rzucie dyskiem,
zdecydował się wesprzeć naszą ideę, użyczając kampanii swojego autorytetu i wizerunku.
Potężnie zbudowany sportowiec został symbolicznym Siłaczem Społecznym, który w ramach całej akcji „mierzy się” z pomocą… słabszym, dzieciom, seniorom, osobom niepełnosprawnym. Konkluzja jest prosta – każdy może zostać Siłaczem Społecznym.
Bądź jak Małachowski, pomagaj innym!
By przekaz ten nie był pustosłowiem, w ramach całej kampanii umożliwiliśmy wielu ludziom podjęcie się konkretnego działania.
Siłacze Społeczni mogli zgłaszać godne uwagi i wsparcia instytucje. Na etapie zgłoszenia instytucji decydowali również o formie wsparcia, wysyłanego później do wdzięcznych adresatów. W ten sposób zaangażowaliśmy w całej Polsce ponad 200 Siłaczy Społecznych oraz przekazaliśmy bezpośrednie wsparcie do 64 instytucji – szkół, domów opieki społecznej, przedszkoli, domów kultury, de facto tworząc ogólnopolski odpowiednik BUDŻETU OBYWATELSKIEGO.
W kampanię zaangażowali się również aktorzy Bartek Kasprzykowski, Tamara Arciuch i Agnieszka Więdłocha, a także wielu dziennikarzy podczas niecodziennej konferencji prasowej, podczas której przedstawiciele mediów mogli współdecydować o wyborze beneficjentów i walczyć o zwiększenie przeznaczonej dla nich kwoty wsparcia finansowego.
Siłacze Społeczni wpisują się w misję Eskadry, polegającą na realizowaniu kampanii społecznych zmierzających do wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce.
ESKADRA odpowiadała za kreację i realizację całej kampanii we wszystkich rodzajach mediów.