Ten wyjątkowy projekt otrzymał Kreaturę 2017 w kategorii event i wyróżnienie w konkursie Golden Arrow 2017 w kategorii experiential marketing – event marketing.
Opracowanie niekonwencjonalnej koncepcji kreatywnej i organizacja polskiej premiery Mazdy MX-5 RF.
Mazda MX-5 to samochód absolutnie kultowy – najpopularniejszy roadster na świecie. Jego twórcy wykreowali model ekscytujący, wyjątkowy, niekonwencjonalny… Podobne zadanie stanęło przed naszą agencją – wyjść poza schematy, wywołać emocje i zaskoczyć grupę odbiorców, którzy w temacie samochodów widzieli już prawie wszystko – dziennikarzy motoryzacyjnych i dealerów samochodowych. Jak to zrobiliśmy?
Przełamaliśmy granice event marketingu, łącząc książkę, audiobooka i event w jeden eksperymentalny spektakl teatralny, który wystawiliśmy na deskach warszawskiego Och-Teatru pt. Wolność: tu i teraz. W roli głównej wystąpiła Mazda. To prawdopodobnie pierwsza taka premiera w historii motoryzacji.
Wykorzystaliśmy zjawisko tzw. set jetting – turystyki fabularnej realizowanej tropem ulubionej, książki, filmu lub gry, ale w wariancie reverse. Napisaliśmy książkę specjalnie po to, by… zaprosić do niej gości. W teatrze powieść była czytana na żywo przez znanego lektora filmowego Tomasza Knapika. Wydarzenia opisane w tekście działy się naprawdę na oczach zaskoczonej publiczności. Uczestnicy mieli wrażenie, że głos lektora steruje postaciami i wydarzeniami, w które stopniowo sami zostają wciągnięci. Sztuka była interaktywną historią o relacjach małżeńskich, poszukiwaniu wolności i podróży, a w swoim przesłaniu nawiązywała do kampanii reklamowej MX-5 i projektów „Piękne Drogi” oraz „Slow Road”.